Szybki kontakt
Zadzwoń do nas

projektowanie stron Rzeszów - Kraków - Warszawa

 

Ochrona prawna w sieci dla Klientów StudioStrona

Strona tygodnia!

 

Modyfikacje Quick.Cart

 

Tworzenie stron Rzeszów

RODO na stronie lub w sklepie internetowym

Aktualności » RODO na stronie lub w sklepie internetowym

2018-04-20 15:10
  • Quick.Cart.Ext v6.7 - 5.04.2018
    Quick.Cart.Ext v6.7 - 5.04.2018
  • Quick.Cms.Ext+ v6.5
    Quick.Cms.Ext+ v6.5
  • Quick.Cms.Ext+ v6.5
    Quick.Cms.Ext+ v6.5

Czy Twoja strona lub sklep internetowy jest gotowa na RODO?

  1.  Co to jest RODO?
    RODO to jest Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych wprowadzające ujednolicenie przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych na terenie całej Unii Europejskiej.
    (GDPR - General Data Protection Regulation)

    Do 25 maja 2018 roku każdy administrator danych osobowych ma czas aby wprowadzić wszelkie niezbędne zmiany i dostosować  firmę, stronę czy też sklep internetowy  do zapisów RODO.
  2. Co GIODO ma wspólnego z RODO?
    25.05.2018  GIODO przekształci się w UODO, czyli Urząd Ochrony Danych Osobowych, działający zgodnie z RODO.
  3. Na co trzeba zwrócić uwagę przed wejściem RODO?
    - ochrona danych osobowych w firmie
    - ochrona danych osobowych na stronie lub w sklepie internetowym
    - poinformowanie klienta o uprawnieniach, celu  i terminie przetwarzania danych
    - uzyskanie od klienta stosownych akceptacji oraz ich archiwizacja (sam "checkbox" to za mało )
  4. System Quick.Cms.Ext+ v6.5  oraz Quick.Cart.Ext v6.7* po odpowiedniej instalacji i konfiguracji zapewni zgodność z RODO
    * dotyczy Quick.Cart.Ext v6.7 w wersji z 5.04.2018
  5. RODO na stronie lub w sklepie internetowym
    Głównym tematem jest prawidłowe uzyskiwanie niezbędnych zgód klienta oraz odpowiednie ich dokumentowanie.
    Klient musi wyrazić zgodę samodzielnie.
    Nie może być odgórnie zaznaczonych checkboxów!
    Jedna zgoda - jeden cel przetwarzania danych! Nie może być jednej zgody "na wszystko".
  6. Rejestracja klienta  stronie lub w sklepie internetowym
    a) akceptacja regulaminu
    b) zgoda na przetwarzanie danych osobowych
    c) opcjonalnie inne zgody zależnie od rodzaju działalności
  7. Formularz zamówienia na stronie lub w sklepie internetowym
    a) akceptacja regulaminu

    (wersja Quick.Cart.Ext v6.7 z 05.04.2018 oferuje również wymaganą archiwizację przesłanych przez Klienta akceptacji. Po odpowiednich ustawieniach informacja będzie widoczna w e-mailu administratora oraz w panelu administracyjnym)
    b) opcjonalnie inne zgody zależnie od rodzaju działalności
    c) zgoda na przetwarzanie danych osobowych
  8. Newsletter
    a) zgoda na przetwarzanie danych osobowych
    b) opcjonalnie inne zgody zależnie od rodzaju działalności
  9. Formularz kontaktowy 
    a) zgoda na przetwarzanie danych osobowych
    b) opcjonalnie inne zgody zależnie od rodzaju działalności
  10. Komentarze
    a) zgoda na przetwarzanie danych osobowych
    b) opcjonalnie inne zgody zależnie od rodzaju działalności
  11. WYKAZ AKCEPTACJI WYBRANYCH PRZEZ KLIENTA
    RODO wymaga udokumentowania wszelkich zgód/akceptacji udzielonych przez Klienta.

    Administrator powinien posiadać wykaz zaakceptowanych zgód.
    Dla przykładu w systemie Quick.Cart.Ext v6.7 (wersja specjalna  dostępna od  5 kwietnia 2018) informacje te administrator otrzyma w powiadomieniu mailowym a także w panelu w zakładce "Akceptacje" jeśli klient dokonał rejestracji lub złożył zamówienie.

Nie wiesz co zrobić? Nie wiesz jaki jest koszt modernizacji Twojej strony lub sklepu?
Zostało mało czasu...
Napisz do nas!